mBank stał się kolejną ofiarą ataków phishingowych mających na celu wyłudzenie danych do logowania oraz kart płatniczych.
Przykładowa wiadomość email może wyglądać tak:

Dostęp do serwisu transakcyjnego mBank został tymczasowo zablokowany!

W trosce o bezpieczeństwo naszych klientów zablokowaliśmy konto w systemie mBank, powodem jest nieautoryzowany dostęp do konta.

W celu uzyskania informacji oraz odblokowania dostępu prosimy o weryfikację właściciela rachunku, logując się na:
www.online.mbank.pl

Serdecznie pozdrawiamy,
Zespół mBank

By ustrzec się wyłudzenia danych – logujmy się do portali przez używane wcześniej linki/adresy nie korzystając z przesłanych oraz sprawdzajmy certyfikat strony /tzw. kłódkę przy adresie/ czy jest zgodny z stroną.
Prawidłowy certyfikat:

cert_przyklad_Uwaga klienci mBanku, trwają ataki phishingowe

Banki nigdy nie proszą w wiadomościach o podanie loginu czy hasła, na pewno nie należy również udostępniać nr kart płatniczych.